Sla je vleugels eens uit!
European Aviation Safety Agency Centraal Register Kort Beroepsonderwijs contact
facebook twitter Google+ Pinterest Instagram

FAQ

Wat is het verschil tussen een geïntegreerde en een modulaire opleiding?
Bij een geïntegreerde opleiding ga je eerst 8 maanden naar school om de theorie te leren, daarna start je pas met het praktijkgedeelte. Bij een modulair opleiding zoals Flightacademy Seppe volg je dezelfde leerstof in modules, ofwel fases, waarbij theorie en praktijk hand in hand gaan. Je begint dus ook gelijk met vliegen. Beide opleidingen bereiken hetzelfde resultaat.

Kun je met een bril of lenzen piloot worden?
Dat mag mits de afwijking tussen de -5 en +5 ligt. Wil je meer weten? Neem dan contact op met AEC medicals en maak een afspraak voor een oogtest.

Hoe oud moet je zijn om te mogen beginnen met de opleiding?
Met de opleiding tot sportvlieger mag je starten als je 16 jaar bent. Voor de opleiding tot verkeersvlieger adviseren wij te wachten tot je 18 jaar bent.

Tot welke leeftijd mag je de opleiding tot verkeersvlieger volgen op Seppe?
In principe is er geen maximum leeftijd verbonden aan de opleiding. Maar als het je doel is om piloot in de grote luchtvaart te worden, dan adviseren wij je om voor je 30e jaar te starten.

Wat kost de opleiding?
De kosten van de dagopleiding tot Verkeersvlieger zijn rond de € 105.000,- (prijswijzigingen voorbehouden).

Welke kosten komen daar nog bij?
De enige kosten die erbij komen zijn de reis- en verblijfkosten van bijv. de (buitenlandse) vluchten die je gaat maken.

Waarom heeft Flight Academy Breda geen waarborgfonds?
Een waarborgfonds neemt de rentelasten over zolang de afgestudeerde verkeersvlieger nog geen baan gevonden heeft. Hiervoor dient de desbetreffende vliegschool een spaarpotje aan te leggen waaruit die kosten voldaan kunnen worden waardoor de basiskosten van de opleiding automatisch hoger worden. Flight Academy Breda is een kleinschalig opleiding en levert dus geen honderden studenten af per jaar. Daarom kunnen wij de studenten meer persoonlijke nazorg geven. Daarnaast willen wij het tarief van de opleiding zo laag mogelijk houden.

Is er vraag naar piloten?
Als je alleen in Nederland als piloot wilt werken, zijn de kansen momenteel klein. Als je echter de wereld als je werkterrein ziet, dan zijn er de komende jaren voldoende mogelijkheden.

Waar werken ex-studenten?
Afgestudeerde studenten van Flight Academy Breda werken o.a. voor KLM, Ryanair, ArkeFly, Easyjet, Emirates, DHL, ASL.

Wat kost het om alle brevetten geldig te houden, als je niet direct een baan hebt?
Als je het brevet, wat je nodig hebt om te solliciteren, geldig wilt houden en daarnaast je skills up to date wil houden, reken dan op zo'n €2.500,- per jaar. Daarnaast heb je bij ons de mogelijkheid om, direct na je opleiding, als rondvluchtpiloot aan de slag te gaan. Zo maak je stiekem best veel vlieguren.

Seppe  |  FAQ